Τροχοί & TIR

Συντηρείται η Εγνατία Οδός, λένε οι εργαζόμενοι. Απάντηση στον Περιφερειάρχη Ηπείρου

ΣΕΤΕΟ: "Δεν μπορούμε λοιπόν παρά να αναρωτηθούμε μήπως οι δηλώσεις και τα δημοσιεύματα εξυπηρετούν άλλα (ιδιωτικά) συμφέροντα και θα χρησιμοποιηθούν ως βάση μελλοντικών διεκδικήσεων του παραχωρησιούχου για να τεκμηριώσει είτε αποζημιώσεις (claims) για την επιστροφή σημαντικών ποσών από το δημόσιο προς αυτόν ή ακόμα και την απομείωση του προς καταβολή τιμήματος για τον αυτοκινητόδρομο".
Πέμπτη 25/04/2024 - 14:47
Κοινοποίηση στα Social Media
εγνατια, egnatia

Με αφορμή τις δηλώσεις του Περιφερειάρχη Ηπείρου περί «ασυντήρητης» Εγνατίας Οδού και σηράγγων που «καταρρέουν»,. ο Σύλλογος Εργαζομένων της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. με ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι:

• Η Εγνατία Οδός μελετήθηκε και κατασκευάσθηκε με βάση τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας.

• Εδώ και 15 χρόνια η εταιρεία υλοποιεί, μετά από διεθνείς διαγωνισμούς, πρόγραμμα τακτικής και στοιχειώδους συντήρησης με τη συνεργασία των πλέον εξειδικευμένων εταιρειών και τον κατάλληλο εξοπλισμό. Η ΕΟΑΕ σε μεγαλύτερη κλίμακα από οποιοδήποτε άλλο φορέα μελέτης-κατασκευής και συντήρησης υποδομών και κυρίως με δικό της εξοπλισμό και την ανάπτυξη δικών της μεθοδολογιών, λογισμικού και τεχνογνωσίας, παρακολουθεί ανελλιπώς τη μηχανική συμπεριφορά δεκάδων μεγάλων τεχνικών έργων, με σκοπό να αναγνωρισθεί και να αξιολογηθεί η πραγματική εξέλιξη στον χρόνο των κατασκευασμένων γεφυρών, τεχνικών, σηράγγων και γεωτεχνικών έργων, να ανιχνευθεί έγκαιρα τυχόν δραματική αλλαγή – υποβάθμιση της δομικής ακεραιότητάς τους και σοβαρή δομική βλάβη, ώστε να αποφασισθούν έγκαιρα και επαρκώς οι ανάγκες επεμβάσεων συντήρησης ή αναβάθμισης.

Στις 29 Μαρτίου 2024 υπογράφηκε η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, ενώ στις 4 Απριλίου 2024 έγιναν οι δηλώσεις του Περιφερειάρχη. Δεν αποτελεί σύμπτωση ότι το θέμα προέκυψε λίγες μόνο ημέρες μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου για 35 χρόνια σε ιδιωτικές εταιρείες. Δεν μπορούμε λοιπόν παρά να αναρωτηθούμε μήπως οι δηλώσεις και τα δημοσιεύματα εξυπηρετούν άλλα (ιδιωτικά) συμφέροντα και θα χρησιμοποιηθούν ως βάση μελλοντικών διεκδικήσεων του παραχωρησιούχου για να τεκμηριώσει είτε αποζημιώσεις (claims) για την επιστροφή σημαντικών ποσών από το δημόσιο προς αυτόν ή ακόμα και την απομείωση του προς καταβολή τιμήματος για τον αυτοκινητόδρομο.

Ο σύλλογός μας ήταν από την πρώτη ημέρα αντίθετος με τη διαδικασία παραχώρησης του παγίου σε ιδιώτες και προσπάθησε να αποδείξει (με στοιχεία και μελέτες) ότι η υφιστάμενη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου (υπό δημόσιο έλεγχο) είναι η πλέον συμφέρουσα για το ελληνικό κράτος και τους χρήστες της οδού. Ακόμη και σήμερα διεκδικούμε την ανάθεση στην ΕΟΑΕ της εποπτείας της σύμβασης παραχώρησης, καθόσον είμαστε σε θέση και έχουμε τη γνώση, αφενός να παρακολουθήσουμε την τήρηση των υποχρεώσεων του παραχωρησιούχου που πηγάζουν από τη σύμβαση, αφετέρου να απαντήσουμε σε τυχόν μελλοντικές διεκδικήσεις που θα εγείρει εκμεταλλευόμενος δημιουργικές ασάφειες ή παρόμοια ανυπόστατα δημοσιεύματα και δηλώσεις.

PreviousNext